Mede door de beperkte schadevergoeding, waardoor niet alle gevolgen beoordeeld worden, blijft een goed inzicht in de werkelijke gevolgen van de Martinair crash in Faro (FARO) achterwege.
Het ontbreken van gecoördineerde (na-)zorg bemoeilijkt verder het zicht op de werkelijke gevolgen.
Dankzij de op eigen initiatief van getroffenen gehouden FARO-gevolgen enquêtes is er meer inzicht gekomen. Deze informatie is helaas nauwelijks gebruikt om de hulp aan de FARO-getroffenen te verbeteren.
Meer over de gevolgenenquêtes.
• Verslag eerste gevolgen-enquête (1995), uitgevoerd door medewerkers van COT (Crisis Onderzoek Team, nu COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement )
• Verslag tweede gevolgen-enquête (1998), uitgevoerd door medewerkers van COT (Crisis Onderzoek Team, nu COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement )
• Verslag derde gevolgen-enquête (2009), uitgevoerd door Intervict (Universiteit van Tilburg)